2010. május 27., csütörtök

Lakatvédő készítése

A kertünk végében található egy kis kapu. Ha a partra megyünk sétálni, vagy kávézni, akkor itt szoktunk közlekedni, mert rövidebb az út. Az ajtón nincsen zár, csak egy lakattal és lánccal oldottuk meg eddig a bezárást. Télen szinte sohasem használjuk, ezért műanyag fóliával szoktuk bevonni, hogy ne korrodáljon. Ha nem sikerül hézag mentesen becsomagolni, és az őszi eső felülről belekerül, és alul nem tud kifolyni, akkor szinte biztos, hogy tavasszal úgy kell lefűrészelni. De egyébként sem használ a lakatnak, ha áll benne a víz. Ezt a lakatvédőt konzerv dobozból készítettem. Egy közepes méretű dobozt félbevágtam lemezvágó ollóval, a hátsó részén nyílást vágtam a lakat pántjának, majd a pánttal együtt az ajtóra erősítettem, mivel a kapu befelé nyílik. A felerősítést úgy oldottam meg, hogy a sülyesztett fejű csavart használtam, részben a jobb zárás érdekében, részben pedig azért, hogy kívülről nehezebben lehessen hozzáférni. Ha van un. lencse fejű csavarunk, azt használjunk, mert akkor a külső oldalon sarokcsiszolóval le tudjuk csiszolni a csavarhúzónak szánt vájatot, így már egyáltalán nem lehet hozzáférni kívülről. A régi láncot megtartottam, mert kívülről nem lehet a lakatot belülre feltenni. Készítettem egy kis kampót amelyen ott lóg, készenlétben, és ha elmegyünk, akkor kívülről ezzel zárunk. (meg a lakattal) További képek : itt

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése